Archívum

Átlagos story

„Ezért tehát, míg időnk van, tegyünk jót mindenkivel, leginkább pedig azokkal, akik testvéreink a hitben.” (10.)

„Egy kedves idős hölgy sétált be a helyi hatalmas bevásárlóközpont egyik üzletébe. Megszólított egy eladót, hogy legyen szíves neki segíteni, mert szeretné az autójára vásárolt téli abroncsokat visszaadni, mivel úgy érzi, hogy nem igazán illenek a kocsijához. Az eladó miután elkérte a vevő adatit és bevitte azt a számítógépbe, felfedezte, hogy az idős hölgy a nyitásuk óta törzsvásárlójuk. A hölgy újra elismételte, hogy a gumiabroncsokat hozta vissza, mert nem tetszenek, és sajnos a számlát is elhagyta. – Semmi baj asszonyom, felelte az eladó, itt vannak önnél a kerekek? – Igen a kocsimban – felelte a hölgy. – Rendben – mondta az eladó, akkor a munkatársaim kiveszik a kocsijából, az árát pedig készpénzben visszaadjuk önnek. – Cégünknek nagyon fontos, hogy a törzsvásárlók meg legyenek elégedve a szolgáltatásunkkal. A hölgy mosolygott, átvette a kerekek árát, majd a kocsihoz kísérte az eladót, aki átvette tőle a kerekeket. Itt vége is lehetne ennek az átlagos történetnek, nincs benne semmi extra, kivéve azt az egy kis apróságot, hogy abban az üzletben csakis és kizárólag elektrotechnikai eszközöket árultak, és nem autó felszerelést, és végképp nem gumiabroncsokat.” Tudom, hogy ilyen cég nincs, meg ilyen eladó sem, meg, ha van, akkor a zárt osztályról szökött meg és levonják az összeget a fizetéséből. De maga az elv az létezik, mert kell, hogy létezzen, hiszen az életünk egyik legfontosabb ismertetőjegye az, hogy jót teszünk mindenkivel, leginkább pedig a szívünknek kedves „törzsvásárlókkal”. Vannak helyek ezen a világon, ahol nagyon fontos ez a szellemiség és nem utolsó sorban nagyszerű üzletpolitika. Légy kedves, tégy jót mindenkivel, nézd hol és kinek tudsz segíteni. Nekünk, keresztyéneknek még inkább ez a feladatunk. Engedd, hogy Isten így is használhasson ezen a világon. Törzsvásárlóknál és alkalmi vevőknél egyaránt.

Hozzászólások