Még egy plusz szám


Fontosak vagyunk?  Különlegesek vagyunk?  Ez a beszélgetésfelvezető segít a fiataloknak, hogy egy személytelen világban értékességüket, fontosságukat Isten szempontjából szemléljék. Lenyűgöző négyzet Egy bonyolult matematikai probléma megoldása lesz a feladat számológép, számítógép használata nélkül.  Ez a feladat segít a téma felvezetésében, nem kötelező, de lenyűgözi majd a csoportot.  Parti játéknak is jó. Egy négyszer négyes négyzetet rajzolj fel egy fehér táblára, vagy vetíts ki PowerPointtal (ahogy a Táblázat1 is mutatja).  50 és 100 közötti számot fogsz kérni, és az üres négyzetekbe olyan számokat írsz, hogy azok a sorokat összeadva, vízszintesen, függőlegesen, és átlósan is kiadják a választott számot. Továbbá a négyzet négy sarkának összege, valamint a négyzet belső négy számjegye is kiadja a tetszőlegesen választott számot. Gyakorold az illusztrációt, hogy magabiztosan tudd előadni, és ne legyen szükséged erre a papírra.


 


  1. Kérj egy önkéntest, hogy mondjon egy számot 50 és 100 között.
  2. Mutasd meg a táblázatot, ahogy azt megtalálod Táblázat1-ben.
  3. Aztán írd be a 10, 11 és 12-es számot, ahogy a Táblázat2 mutatja.
  4. Most már csak 4 négyzet van üresen.  Vonj ki 21-et az önkéntes által választott számból.  Ha például az önkéntes a 70-es számot választotta, akkor a 49-essel kezdesz.  A 49-es számmal a következő számokat (50, 51, 52) illeszd be az ABC és D betűk helyére, ahogy a Táblazat2 mutatja.
  5. A Táblázat3-on láthatod a „lenyűgöző négyzetet”.
  6. Kérd meg az egyik fiatalt, hogy ellenőrizze, hogy valóban vízszintesen, függőlegesen, átlósan, valamint a négy sarok, és négy belső kocka is kiadja a kívánt összeget, jelen esetben a 70-es számot.Az ifiseid le lesznek nyűgözve!

Számokban élünk

A számok fontosak. Kérdezd meg a diákokat, hogy a mindennapi életben hol használunk számokat.  Hol használjuk a családunkban őket?  Hogyan azonosítanak bennünket a számok?  Egy táblára, vagy egy csomagolópapírra írd fel a válaszokat. Sokféle szám eszetekbe jut majd, de, legyen itt néhány példa: dátumok, idők, gyorsaság, távolság, számítógépek, tudományos egyenletek, stb.  Személyi azonosságunk miatt is használunk számokat: születésnap, mobilszám, jelszavakban, jogosítványszám, hitelkártya, bankszámla szám, TAJ szám, adóazonosító szám, személyes méreteink, stb. A számok azonosítanak bennünket, kategóriákba osztanak, és bizonyos mértékig meghatározzák, kik vagyunk.  Emberek panaszkodnak, hogy ők „csak egy szám valami nagy számítógépben”, és senkit nem érdekel igazán, kik ők valójában.  Nagyon csábító a gondolat, hogy ha Istennek több millió emberrel kell törődnie, akkor nem is lehetünk igazán fontosak számára.  Mi is csak egy szám vagyunk Isten kozmikus iratszekrényében. Csodálatos módon a Biblia emlékeztet bennünket, hogy Isten számára egyenként különlegesek vagyunk.  Ő alkotott minket, mindent tud rólunk, és aktív figyelmet fordít mindarra, amit teszünk.  Mielőtt 3-4 fős csoportokra osztod a fiatalokat, olvasd fel a Zsolt. 139, 1-18-at, és a következő kérdéseket tedd fel:

  • Mit mond a zsoltár Istenről?
  • Mikor kezdett el Isten rólad gondolkozni?  Mit mond ez neked Isten irántad való hozzáállásáról?
  • Hogyan érzel azzal kapcsolatban, hogy Isten valóban ismeri, tudja mit gondolsz, mondasz, és teszel?
  • Hogyan érzel azzal kapcsolatban, hogy Isten természete van minden teremtésben, még benned is?
  • Mit gondolsz, mit jelent, amikor a Biblia azt írja, hogy „Isten képére teremtettünk”?
  • Mit gondolsz, Isten előtt mindenki egyaránt értékes?  Mit jelent ez a másokhoz, és a magunkhoz való viszonyra nézve?
  • Mielőtt a szüleid gondoltak volna rád, Isten már eltervezett, és minden készen állt, hogy neked tested és személyiséged legyen, egy egyedi megalkotására.  Törődik minden napoddal, amit megélsz, minden levegővételeddel, és mindennel, amit teszel, mondasz, gondolsz, vagy érzel.  Minden kicsi részletét ismeri életednek, teljes mértékben ismer.  Egyedi vagy, különleges, és értékes.

Gondolatok

Néha nem érezzük elég jónak magunkat.  Lehet, hogy azért, mert valaki megjegyzést tesz ránk, vagy, mert mi magunkról gondoljuk ezt.  Másokkal összehasonlítva senkiknek mondjuk magunkat, akik nem érnek semmit.  Olvassd fel újra a zsoltárt, amit néhány perc csend kövessen.  A csend alatt gondolkozzanak azon a fiatalok, hogy mit jelentenek ők Isten számára, és milyen választ akarnak erre adni.  Imádkozzatok azért, hogy Isten mindenkinek egyenként megmutassa az ő szeretetét, és törődését. Vagy Írj levelet Istennek hálát adva, és dicsőítve őt azért, amilyennek teremtett.  Legyél konkrét azokban a dolgokban, amikért hálás vagy neki például, a személyiségedért, intelligenciádért, kreativitásodért, kapcsolataidért, sport képességeidért, karakteredért. Vagy Utolsó gondolatként, ami útravaló a következő hétre:

  • Gondolsz-e annyit Istenre, mint amennyit ő gondol rád?
  • Isten jelent-e a számodra annyit, mint amennyit te jelentesz a számára?

Fordította: Momo 

Hozzászólások